پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۰۵:۳۵

افزایش سهم برداشت ایران از میدان آزادگان شمالی
تولید آزادگان شمالی تا تیرماه به ٧٥ هزار بشکه در روز می‌رسد
ایران دریلینگ: مجری طرح آزادگان شمالی با اعلام پیشرفت ٩١ درصدی فاز اول این طرح، گفت: ‌فاز اول این میدان برای تولید ٧٥ هزار بشکه تا ٦ ماه آینده محقق می‌شود. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، کرامت بهبهانی با اعلام این خبر که مطالعات طرح جامع فاز دوم آزادگان شمالی تهیه و اخیرا به شرکت متن داده شد، گفت: پس از بررسی، این مطالعات به شرکت ملی نفت و برنامه‌ریزی تلفیقی ارسال می‌شود تا در مورد آن نظر نهایی را اعلام کنند. وی گفت: ‌این میدان در برخی از مقاطع به دلیل محدودیت‌های زیست محیطی با توقف مواجه بود و همین موضوع برنامه زمان‌بندی را حدود یک‌سال عقب انداخت. درعین حال سپردن آزادگان شمالی به چینی‌ها در حالی که آزادگان جنوبی را هم در دست داشتند، این تلقی را برای آنها درپی داشت که می‌توانند، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی را در دو میدان تقسیم کنند. بهبهانی با اشاره این که پس از  ضرب‌الاجل به چینی‌ها، کار در این پروژه با پیشرفت قابل قبولی اجرا می‌‌شود، گفت: در حال حاضر کمتر از ٣ درصد از برنامه عقب هستیم که این میزان به دلیل مسائل تحریم و مشکل ورود کالاها بوده، که قابل جبران است.

پیشرفت ٤٠ درصدی پس از فرصت دوباره  

مجری طرح آزادگان شمالی با تاکید بر این که تولید این میدان از ٦ ماه دیگر آغاز خواهد شد، افزود: سقف تعهد ما در فاز اول ٧٥ هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده و برای فاز دوم هم طبق مطالعات اولیه ٧٥ هزار بشکه در نظر گرفته‌اند اما باید منتظر ماند تا این مطالعات تکمیل و تائید شود. وی با اشاره به تجربیات به دست آمده در جریان حفر چاه‌های فاز اول آزادگان شمالی گفت: در فاز اول اجرای این پروژه، حفاری برخی از چاه‌ها تا ٣٠٠ روز هم به طول می‌انجامید اما تلاش می‌کنیم حفاری چاه‌ها در فاز دوم را به طور میانگین تا ٩٠ روز تمام کنیم. بهبهانی در پاسخ به این سوال که آیا برای فاز دوم هم چینی‌ها در میدان حضور خواهند داشت، گفت: طبق قرارداد اولویت با پیمانکار فعلی است مگر این که آنها خودشان انصراف دهند و یا مشکلی در تعهدها به وجود بیاید که ما نخواهیم کار را با آنها ادامه دهیم و در نهایت هم شرکت متن و برنامه‌ریزی تلفیقی باید در این مورد نظر خود را اعلام کند.

مجری طرح آزادگان شمالی در ادامه افزود: کلیه فرایندهای مورد نیاز پروژه شامل تاسیسات تولید نفت، تفکیک، نمک‌زدایی، آب‌زدایی از گاز، تزریق پساب به مخزن و مخازن روزمینی در اختیار است و درعین حال پیمانکار طبق قرارداد موظف است تا جایی که امکان دارد از تجهیزات و نیروهای ایرانی برای پروژه استفاده کند. در حال حاضر نیز شرکت چینی در مواردی که نیاز به نیروی متخصص خود دارد اقدام به استفاده از نیروهای چینی می‌کند. وی تصریح کرد: تاکید وزارت نفت در مورد حوزه غرب کارون و دادن فرصت ٩٠ روزه به چینی‌ها، روند اجرای کار را بهتر کرد. به نحوی که بعد از این اتفاق ما در کمتر از یکسال بیش از ٤٠ درصد پیشرفت در پروژه داشتیم.


  کد خبر : 473
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :